Anadolu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sistemi, ülkenin dört bir yanına ve ülke dışına yayılmış binlerce öğrenciye büroları aracılığıyla ulaşmaktadır. Anadolu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sistemi’nde öğrenci işlerini yürütme görevini üstlenen bürolar, İşletme, İktisat ve Açıköğretim Fakültesine kayıtlı öğrencilerin her türlü öğrenci hizmetlerini merkeze gelmeden yürütmelerini sağlamak amacı ile kurulmuştur.

Anadolu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sistemi, kurulduğu 1982 yılında 29.445 öğrenci kitlesine hizmet verebilmek için öğrencilerin yoğun olarak yaşadığı altı şehirde Açıköğretim bürolarını ve Eskişehir’de Merkez Büroyu kurmuştur. Merkez büro, üniversite ve bürolar arasındaki bilgi akışının koordinasyonunu sağlamak amacıyla oluşturulmuş ve öğrencilere destek hizmeti sağlayan bir birimdir. Kuruluş yılından itibaren, yıldan yıla artan öğrenci sayısı ile değişik illerde de büroların açılması gündeme gelmiştir. 2007 yılı itibariyle, 81 şehir ve Lefkoşa’da toplam 89 büro yaklaşık 1.100 bin uzaktan eğitim öğrencisinin hizmetinde bulunmaktadır. Nüfus sayısının fazla olması ve uzaklık gibi faktörler ise İstanbul ve Ankara gibi büyük illerde birden fazla büro kurulmasını gerekli kılmıştır. Bu büroların 73 adedi üniversitenin kendi mülküdür.

Uzaktan Eğitim Sistemi ile öğretim gören öğrenciler, Açıköğretim bürolarından şu hizmetleri alabilmektedirler:

  • Ders kitaplarının dağıtımı
  • Öğrenci belgesi
  • Askerlik tecil işlemleri
  • Not durum belgesi (Transkript)
  • Yeniden öğrenci kimlik kartını düzenlemesi
  • Kayıt silme
  • Önlisans yazısı, Önlisans diploması
  • Başarı Belgesi
  • Öğrenci bilgilerinde değişiklik yapılması
Ayrıca son yıllarda meslek yüksek okullarında öğrenim gören öğrencilere 4 yıllık okullara girme ve örgün lisans eğitimi olan veya mezunlara verilen “İkinci Üniversite” hakkı sistemdeki öğrenci sayısını da artırmaktadır. Bu tür olanaklarla Uzaktan Eğitim Sistemi’ne giren öğrencilerin, kayıt ve kayıt yenileme gibi işlemleri de bürolar tarafından yapılmaktadır. Merkez büro, diğer büroların verdikleri hizmetlere ek olarak kayıt silmek, askerlik şubeleri, Emekli Sandığı gibi kuruluşlara öğrencilerle ilgili belgeler göndermek, not durum belgesi vermekle görevlidir.

1982 ve 1993 arasındaki dönemde bilgisayar sistemlerinin kullanımı günümüzdeki kadar yaygın olmadığından bürolar, öğrencilere verecekleri belgeleri merkez büro tarafından kendilerine gönderilen bilgilere göre hazırlamaktaydı.

1994 yılında tüm büroların bilgisayarlara geçmesiyle öğrencilere verilen hizmet süresi hızlandırıldı ve öğrenci bilgileri elektronik ortamda büro bilgisayarlarına aktarıldı.

Bürolarda verilen öğrenci hizmetlerinin alanı 1997 yılından itibaren teknolojik gelişmelerle birlikte daha da artırılarak, öğrencilerin bulundukları illerde bir çok hizmeti almaları sağlandı.